وکیل

ساخت وبلاگ

وکیل پایه یک دادگستری کیست

وکیل مدافع یا وکیل پایه یک دادگستری کسی است  که در دادگاه های عالی قانون از طرف دادستان صحبت می کند، و یا از موکل خود دفاع است.

یک وکیل پایه یک دادگستری کسی است که به مشتریان مشاوره حقوقی می دهد، اسناد و موارد قانونی را مطرح می کند ، و در شرایطی که فردی بخواهد در دادگاه را به نمایندگی از او حضور پیدا می کند.

یک وکیل می تواند تمام انواع مسائل حقوقی از تهیه پیش نویس گرفته یا اینکه کسی ادعای ثبت اختراع داشته باشد ، انجام دهد ویا به دفاع از مردم در برابر اتهامات جنایی بپردازد. وکلای واجد شرایط باید دوره درس قانون دیده باشند  و معنی دیگر وکیل، البته به معنی قانوندان است.

در کشورهای بریتانیا و ایالات متحده، وکیل پایه یک دادگستری کلمه ای است که به طور کلی برای مشاور حقوقی به صورت آکادمیک آموزش دیده به کار می رود. در بریتانیا، یک وکیلی که معمولا در یک دفتر کار می کند اما ممکن است در برخی از دادگاه ها هم کار است , یک وکیل پایه یک دادگستری نامیده می شود. وکلا بیشتر کار خود را به نمایندگی از مردم در محاکمات دادگاه انجام می دهند. در هر دو کشور بریتانیا و ایالات متحده، وکیل پایه یک دادگستری یک کلمه حقوقی رسمی برای یک وکیل است که به نمایندگی از مردم در دادگاه است، و در یک دادگاه ایالات متحده، شما ممکن است آنها را مشاور بخوانید. یک وکیل در ایالات متحده نیز گاهی اوقات به عنوان یک وکیل برای مراجعات ، به ویژه در سخنرانی های رسمی و یا نامه های رسمی به کار می رود.

وکیل مدافع متعصب به عنوان نماینده برای یک مشتری اقدام می کند. برای انجام این وظیفه توسط وکیل پایه یک دادگستری به دست آوردن دانش گسترده از قانون همراه با سطح بالایی از مهارت های تحقیق و تجزیه و تحلیل حقوقی مورد نیاز است.

وکلا از مردم در برابر رسوخ دولتی و خصوصی در حقوق شخصی و اموال دفاع می کنند.

دانش وکیل پایه یک دادگستری از قانون باعث می شود تا از سوء استفاده های برخی از ندانستن قانون یا سوءاستفاده از نقاط ضعف در قانون  توسط عده ای دیگر جلوگیری شود.

وکیل...
ما را در سایت وکیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : لینک خانه vakilemojarab بازدید : 232 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت: 13:09

تفاوت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو

وکلای پایه 2 فقط حق شرکت در محاکم کیفری که به جرم‌های تعزیری مستوجب حبس کمتراز ۱۰ سال و شلاق و جزای نقدی و اقدامات تامینی منتج می‌شود را دارند و در محاکم حقوقی نیز چنانچه بازخواسته کمتر از ۵۰۰میلیون ریال باشد و یا خواسته غیر مالی مگر در دعاوی مربوط به اختلافات در اصل نکاح، اصل طلاق، اثبات و نفی نسب باشد، می‌توانند از حقوق موکل خود دفاع کنند اما وکیل پایه یک دادگستری حق شرکت در تمامی محاکم اعم از حقوقی و کیفری و.. را دارند.

وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً به‌صورت ۲ سال کار آموزی دوره را طی می‌کنند و می‌توانند ذیر نظر وکیل سپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی 2 سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند. لذا شهروندانی که حق انتخاب وکیل را دارند بدواً باید اطلاع کامل از پایه وکیل داشته باشند و بر حسب موضوع که آیا کارآموز وکالت یا وکیل، پایه دوم یا اول باشد اقدام کنند. توجه به پایه وکیل درابتدا می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب وکیل باشد. در بعضی موارد اشخاصی که نیاز به وکیل دارند بدون تشخیص این امر اقدام به انتخاب وکیل می‌کنند و بعد از بروز مشکل متوجه می‌شوند که وکیل انتخابی آن‌ها کارآموز پایه 2 بوده و در صلاحیت دفاع از حقوق وی نمی‌توانسته باشد. بنابراین شهروندان باید با توجه به موضوع و مشکلات خود، برای انتخاب وکیل پایه یک اصلح دقت نظر کافی را لحاظ کنند.

وکیل...
ما را در سایت وکیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : لینک خانه vakilemojarab بازدید : 255 تاريخ : يکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت: 13:09

 

تعریف وکالت :

وکالت عقدی است که بموجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند. وکالت در لغت به معنای واگذار کردن یا تفویض کردن می‌باشد. وکالت در اصطلاح حقوقی: عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین عقد، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.

تفاوت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو :

وکلای پایه 2 فقط حق شرکت در محاکم کیفری که به جرم‌های تعزیری مستوجب حبس کمتراز ۱۰ سال و شلاق و جزای نقدی و اقدامات تامینی منتج می‌شود را دارند و در محاکم حقوقی نیز چنانچه بازخواسته کمتر از ۵۰۰میلیون ریال باشد و یا خواسته غیر مالی مگر در دعاوی مربوط به اختلافات در اصل نکاح، اصل طلاق، اثبات و نفی نسب باشد، می‌توانند از حقوق موکل خود دفاع کنند اما وکیل پایه یک دادگستری حق شرکت در تمامی محاکم اعم از حقوقی و کیفری و.. را دارند. وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً به‌صورت ۲ سال کار آموزی دوره را طی می‌کنند و می‌توانند ذیر نظر وکیل سپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی 2 سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند.

تعهد وکیل :

هرگاه از تقصیر وكیل خساراتی به موكل متوجه شود كه وكیل مسبب آن باشد ، مسئول خواهد بود ، وكیل می بایست در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موكل را مراعات نموده و از اختیارات داده شده تجاوز نكند ، آنچه را به جای موكل خود دریافت می كند به او رد كند ، در صورتیكه برای انجام امری دو یا چند وكیل معین شده باشد هیچ نمی تواند بدون دیگری و یا دیگران در امری دخالت نماید و اگر وكیل وكالت در توكیل نداشته باشد نمی تواند انجام امری را به دیگری واگذار كند.

انواع وکالت :

وکالت به 2 دسته تقسیم می‌شود: مطلق و مقید.

1- منظور از وکالت مطلق این است که شخصی را برای تمامی امور وکیل کنند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود، مثل فروش یا خرید یا پرداخت هزینه خانواده. بنابراین، در این قسم اعمال، وکیل نیاز به اجازه موکل ندارد.

2- وکالت مقید نیز به این معنی است که مورد وکالت مشخص و معین است و وکیل باید فقط در همان مورد معین، عمل کند، مثل خرید خانه یا فروش ماشین.

وکیل برای طلاق توافقی :

آمار نشان می‌دهد چیزی بیش از 30 تا 40 درصد طلاق‌ها، طلاق توافقی است. دلیل این امر را می‌توان از سویی در تمایل زوجین بر دوری از دعوا، جنجال، برخوردها، عكس‏‌العمل‌های نامعقول و اتلاف وقت بیشتر در دادگاه‌ها دانست.

طلاق توافقی به چه صورتی میباشد؟

برای گرفتن طلاق توافقی زن و شوهر باید به همراه شناسنامه و عقد‌نامه به دادگاه بروند و فرم درخواست را پر و همه موارد و مسائل مانند حضانت فرزند، ملاقات او و امورمالی مانند مهریه، جهیزیه، نفقه و غیره را مشخص كنند و پس از تقدیم دادخواست طبق روال معمول، دادگاه به آنها تكلیف می‌كند هریك از زوجین داوری از میان بستگانشان معرفی كنند كه باید با زوجین مذاكره و سعی در مصالحه كنند. اگر داوران به نتیجه نرسیدند گزارش خود را به دادگاه می‌دهند و دادگاه نیز براساس توافق زوجین گواهی عدم امكان سازش صادر می‌كند و آنها می‌توانند با ارائه گواهی به دفترخانه طلاق، صیغه طلاق را جاری و ثبت كنند.  گواهی عدم امكان سازش به مدت 3 ماه اعتبار دارد، یعنی اگر زوجین ظرف 3 ماه آن را اجرا نكردند دیگر اعتباری ندارد. گفتنی است شوراهای حل اختلاف درخصوص اختلافات خانوادگی با توجه به تقاضای طرفین می‌توانند برای اصلاح ذات‌البین دخالت كنند، در حالی‌كه در طلاق توافقی افراد معمولا پیش از درخواست طلاق صحبت كرده و به توافق رسیده‌اند و اگر باز هم علاقه داشته باشند كه جلساتی برای سازش و مذاكره بگذارند بالطبع به شورای حل اختلاف كه فرصت دوباره‌ای برای سازش فراهم می‌كنند ارجاع می‌شوند.

حضانت فرزندان با پدر یا مادر است؟

برای حضانت و نگهداری طفل كه پدر و مادر او از یكدیگر جدا شده‌اند، مادر تا 7 سالگی (پسر یا دختر فرقی ندارد) اولویت دارد و پس از آن حضانت با پدر است (دختر تا پایان سن 9 سالگی و پسر تا پایان سن 15 سالگی) حضانت و نگهداری از فرزند امری است كه بر اساس مصالح عمومی و نیاز طبیعی فرزندان تنظیم شده است؛ یعنی پس از جدایی در زمانى که فرزند نیاز بیشترى به مادر دارد، اولویت نگهدارى فرزند به او داده شده و در عین حال در همین مدت، تأمین هزینه زندگى کودک برعهده پدر است. اما پس از طی این دوران (بعد از 7 سالگی ) حضانت فرزند به پدر داده خواهد شد مگر اینکه عدم صلاحیت پدر اثبات شود.

وکیل...
ما را در سایت وکیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : لینک خانه vakilemojarab بازدید : 254 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 14:31